زیرگذر تازهافتتاحشده در مرکز ولایت هرات، با نخستین بارندگی دچار آبگرفتگی گسترده شد و رفتوآمد در آن بهگونه کامل متوقف گردید.
این زیرگذر که چند روز پیش توسط اداره طالبان افتتاح شده بود، پس از آغاز باران به محل تجمع آبهای سطحی تبدیل شد. ویدیوهای منتشرشده در شبکههای اجتماعی نشان میدهد که آب از سرک بالایی به داخل مسیر سرازیر شده و عبور وسایط را ناممکن ساخته است.
شماری از باشندهگان و فعالان مدنی هرات میگویند این پروژه بهگونه شتابزده و نمایشی افتتاح شده و در طراحی و اجرای آن، اصول اساسی مدیریت آبهای سطحی و کنترول سیلاب رعایت نشده است.
آنان از اداره طالبان خواستهاند پیش از اجرای پروژههای شهری و مصرف منابع عامه، مطالعات تخنیکی و انجنیری را با دقت و مسئولیتپذیری انجام دهد تا از هدر رفتن سرمایههای عمومی جلوگیری شود.
نویسنده:سلیمه آریایی








