سپاه پاسداران اعلام کرده است که در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵ کشتی پس از دریافت اجازه از نیروی دریایی این نهاد از تنگه هرمز عبور کردهاند.
در خبرنامه روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران آمده است که در میان این کشتیها، نفتکشها، کشتیهای حامل کانتینر و دیگر کشتیهای تجاری شامل بودهاند.
سپاه پاسداران گفته است که «کنترول هوشیارانه» تنگه هرمز با تمام توان ادامه دارد و هشدار داده که به هرگونه تجاوز، پاسخ «سخت و قاطع» داده خواهد شد.
تنگه هرمز یکی از مهمترین مسیرهای دریایی جهان برای انتقال نفت و کالاهای تجاری بهشمار میرود و در زمان تنشهای منطقهای، امنیت و رفتوآمد در آن همواره توجه جهانیان را به خود جلب کرده است.
نویسنده:سعید سمیر








