فرماندهی مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیهای که صبح روز شنبه منتشر کرده، ادعا نموده است که در واکنش به حملات هوایی ایالات متحده، برخی پایگاههای نظامی و محلهای استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه را هدف قرار داده است.
در این بیانیه آمده است که ایالات متحده حملات هوایی را در سواحل جنوبی ایران انجام داده که در نتیجه آن، سپاه پاسداران بهعنوان اقدام تلافیجویانه، مراکز نظامی نیروهای آمریکایی را مورد حمله قرار داده است.
سپاه همچنین ادعا کرده است که بر اساس بند پنجم تفاهمنامه اسلامآباد، مسئولیت تنظیم و مدیریت تردد در تنگه هرمز بر عهده ایران است، اما ایالات متحده تلاش کرده است این ترتیبات را نقض کند.
در پایان این بیانیه، سپاه پاسداران هشدار داده است که در صورت تکرار حملات علیه ایران، واکنشهای آینده آن بهمراتب گستردهتر و شدیدتر خواهد بود.
نویسنده:سعید سمیر








