TOOSnews
اعلان
پوليس تهران از كشف و متلاشى شدن شبكه آدم ربايى شهروندان افغان خبر داد.
جهانتوس نیوز

پوليس تهران از كشف و متلاشى شدن شبكه آدم ربايى شهروندان افغان خبر داد.

۱ سرطان ۱۴۰۵
اشتراک‌گذاری
خلاصه

پولیس تهران از بازداشت اعضای یک باند ۱۰ نفره آدم‌ربایی مسلحانه خبر داده است. به گفته مقام‌های پولیس، اعضای این شبکه با معرفی خود به‌عنوان مامور، شهروندان افغانستان را ربوده و برای آزادی آنان از خانواده‌هایشان درخواست پول می‌کردند.

مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرایم جنایی پولیس آگاهی تهران، روز یک‌شنبه ۳۱ جوزا اعلام کرد که رسیدگی به این پرونده پس از ثبت دو مورد آدم‌ربایی در اواخر سال گذشته در دستور کار ماموران قرار گرفت.

به گفته او، بررسی‌های اولیه نشان داد که اعضای این باند دارای سوابق جرمی بوده‌اند و با استفاده از سه موتر، قربانیان خود را شناسایی و تعقیب می‌کردند.

نثاری افزود که متهمان پس از معرفی خود به‌عنوان مامور، با تهدید سلاح گرم قربانیان را می‌ربودند و سپس برای آزادی آنان از خانواده‌هایشان مبالغ هنگفت درخواست می‌کردند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پولیس آگاهی تهران گفت ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، یکی از متهمان اصلی را در یکی از ولایت‌های همجوار تهران شناسایی و بازداشت کردند.

به گفته وی، این متهم پس از دستگیری به مشارکت در آدم‌ربایی‌ها اعتراف کرد و در ادامه تحقیقات، هویت ۹ عضو دیگر این شبکه نیز شناسایی شد.

نثاری اظهار داشت که تمامی اعضای این باند پیش از پرداخت هرگونه پول از سوی خانواده قربانیان، در چند عملیات جداگانه بازداشت شدند.

او همچنین اعلام کرد که در بازرسی از مخفیگاه متهمان، دو قبضه سلاح کمری به همراه شماری گلوله جنگی کشف و ضبط شده است.

پولیس تهران می‌گوید بررسی‌های تکمیلی نشان داده است که اعضای این شبکه با همین شیوه در یکی از شهرستان‌های شرق استان تهران نیز دست به آدم‌ربایی زده‌اند.

به گفته نثاری، تمامی متهمان با دستور مقام قضایی برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار پولیس آگاهی قرار دارند و روند بررسی برای شناسایی احتمالی دیگر جرایم آنان همچنان ادامه دارد.

نویسنده:سلیمه آریایی

ما را دنبال کنید

کانال‌های رسمی برای خبرهای فوری، کلیپ‌ها و تازه‌سازی‌ها.

@TOOSnews.com

برای باز کردن کانال رسمی، روی یک آیکن بزنید.