سفارت ایالات متحده امریکا در کویت در پی امضای تفاهمنامه میان امریکا و ایران و پایان درگیریهای نظامی میان دو کشور، فعالیت خود را از سر گرفت.
مارکو روبیو، وزیر امور خارجه امریکا که در سفر منطقهای به سر میبرد، روز چهارشنبه ۳ سرطان، شخصاً در مراسم برافراشتن پرچم امریکا بر فراز ساختمان سفارت این کشور در کویت حضور یافت.
روبیو با نشر پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «پرچم امریکا، نماد آزادی، همبستگی و رهایی، بار دیگر با افتخار بر فراز شهر کویت به اهتزاز درآمده است.»
وزیر امور خارجه امریکا همچنین تأکید کرد که کویت یکی از شرکای مهم و ارزشمند ایالات متحده در زمینه امنیت و ثبات منطقهای به شمار میرود. او افزود واشنگتن خواهان گسترش همکاریها و تقویت روابط دوجانبه با کویت در تمامی عرصهها است.
فعالیت سفارت امریکا در کویت در ماه مارچ و پس از حملات موشکی و پهپادی ایران به حالت تعلیق درآمده بود. در آن زمان، وزارت امور خارجه امریکا از شهروندان خود خواسته بود که خاک کویت را ترک کنند.
مارکو روبیو در نخستین سفر منطقهای خود پس از پایان جنگ و امضای تفاهمنامه میان امریکا و ایران، روز سهشنبه وارد امارات متحده عربی شد. او امروز به کویت سفر کرد و قرار است در ادامه از بحرین نیز دیدار کند.
در جریان جنگ میان ایران و امریکا، پایگاههای نظامی امریکا در امارات متحده عربی، کویت و بحرین چندین بار هدف حملات موشکی و پهپادی ایران قرار گرفتند. بر اساس گزارشها، این حملات تلفات انسانی و خسارات مالی نیز در پی داشته است.
نویسنده:سلیمه آریایی








