۱۹۹ زندانی افغان که بهتازگی از زندانهای پاکستان آزاد شده بودند، امروز از طریق گذرگاه سپین بولدک ولایت قندهار به نهادهای مربوط طالبان سپرده شدند.
به گفته اداره امور مهاجرین و عودتکنندگان طالبان، در میان این افراد زنان و کودکان نیز شامل هستند که در مناطق مختلف شهر کراچی پاکستان بازداشت شده بودند. این اداره اعلام کرده است که این افراد حدود شش ماه را در زندانهای پاکستان سپری کردهاند.
در گزارش آمده است که در دوران بازداشت، از برخی زندانیان وسایل شخصی و پول نقد نیز گرفته شده است. بر اساس معلومات طالبان، بیشتر افراد آزادشده باشندگان ولایتهای شمالی افغانستان هستند که به دلایل مختلف به پاکستان رفته بودند و سپس در آن کشور بازداشت شدند.
از سوی دیگر، وزارت امور مهاجرین و عودتکنندگان طالبان اعلام کرده است که در رویدادی جداگانه، ۷۹ مهاجر افغان دیگر نیز از زندانهای پاکستان آزاد شده و از طریق گذرگاه تورخم به کشور بازگشتهاند.
نویسنده:سعید سمیر








