خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده است که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران، و عباس عراقچی، وزیر امور خارجه این کشور، برای دیدار با نخستوزیر قطر به دوحه سفر کردهاند. گفته میشود این مذاکرات بر موضوعات مربوط به احتمال توافق میان واشنگتن و تهران متمرکز است.
این منبع افزوده است که هدف اصلی این سفر، کاهش تنشهای جاری در منطقه و یافتن راههایی برای پایان دادن به درگیریها است.
بر اساس این گزارش، در این گفتوگوها موضوع امنیت تنگه هرمز و وضعیت ذخایر اورانیوم غنیشده ایران از محورهای مهم بحث بوده است.
همچنین عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران نیز در این هیئت حضور دارد تا با مقامهای قطری درباره سازوکار احتمالی آزادسازی داراییهای مسدودشده ایران گفتوگو کند؛ موضوعی که به عنوان بخش مهمی از هرگونه توافق احتمالی تلقی میشود.
نویسنده:سعید سمیر








