منابع از ولایت بدخشان میگویند که استخبارات طالبان یک فعال فرهنگی اوزبیک را در این ولایت بازداشت کرده است.
منابع، روز دوشنبه، ۱ سرطان، به رسانهها گفتند که این فعال فرهنگی سه روز پیش از سوی استخبارات طالبان بازداشت شده است.
منابع از این فعال فرهنگی به نام «مسعود تیمور» یاد کرده و گفتهاند که تا کنون به خانوادهاش اجازه دیدار با او داده نشده است.
به گفته منابع، استخبارات طالبان مسعود تیمور را بهدلیل فعالیتهای فرهنگی و پُستهایش در فیسبوک بازداشت کرده است.
منابع افزودهاند که بیشتر فعالیتهای مسعود تیمور در فضای مجازی در پیوند به فرهنگ و زبان اوزبیکی بوده و در روزهای اخیر، پُستی در حمایت از اعتراضات هرات منتشر کرده است.
از زمان سلطه دوباره طالبان بر افغانستان، شماری زیادی از فعالان مدنی، فرهنگی، حقوق زنان و فعالان آموزش و تحصیل زنان، از سوی این گروه بازداشت و زندانی شده است.
نویسنده:سلیمه آریایی








